You are currently viewing Vaikuttajamarkkinointi -tavoita perheelliset naiset 25-45 vuotta

Vaikuttajamarkkinointi -tavoita perheelliset naiset 25-45 vuotta

Vaikuttajamarkkinointi on kovassa nosteessa ja uusia vaikuttajia tulee kuin sieniä sateella. Yrityksen on yhä vaikeampaa löytää se oikea vaikuttaja tuotteensa mainostamiseen.

Mistä tietää, että vaikuttajalla todella on aitoja seuraajia? Mistä tietää, että seuraajat ovat juuri oikeita sinun tuotteellesi? Mistä tietää, että vaikuttaja on uskottava mainostaja, eikä mainosta vain rahankiilto silmissään kaikkea mitä haaviin saa?

Moni yritys kääntyy näiden kysymysten vuoksi ison markkinointitoimiston puoleen. Erityisesti jos ajatuksena on näkyä useiden vaikuttajien kanavissa on tämä silloin varmasti hyvä vaihtoehto.

Mutta siinä on omat ongelmansakin. Jotkut markkinointitoimistot käyttävät omia tuttuja vaikuttajiaan, eivätkä välttämättä etsi mainostettaville tuotteille aktiivisesti sopivia vaihtoehtoja. Myös näkyvyyslukujen tarkastaminen saattaa jäädä vain kysymisen muotoon. Mitään varmaa ja aitoa dataa ei aina vaikuttajilta vaadita, lopulta yritys voi saada hatusta heitettyjä lukuja.

Osta suoraan vaikuttajalta -säästä rahaa

Mitä jos välillä jätettäisiin se iso markkinointitoimisto väliin ja tilattaisiin suoraan vaikuttajilta? Tämä on toimiva ratkaisu erityisesti silloin, kun tarkoitus on löytää yksi tai enintään muutama hyvä vaikuttaja ja saada paljon näkyvyyttä ja varmaa dataa luvuista.

Jos esimerkiksi etsit perheellistä vaikuttajaa, on meidän Poikien Äidit kanava mitä mainioin kanava tavoittaa perheelliset naiset 25-45 vuotta. Kun varaat yhteistyön suoraan meiltä, saat varmasti aidot luvut näkyvyyksistä kuvakaappauksineen niin halutessasi.

Mikä hienointa, tuotto tulee suoraan vaikuttajalle, eikä välissä ole siivuaan ottamassa iso markkinointitoimisto tai manageri. Näin yhteistyön hintalappu on usein myös pienempi.

Mistä somekanavasta kannattaa näkyvyyttä ostaa?

Moni asiakas miettii mihin kanavaan näkyvyyttä kannattaisi ostaa?

Sosiaalinen media on mainio paikka näkyä, mutta siellä olevat julkaisut katoavat nopeasti julkaisuvirtaan. Sosiaalista mediaa kannattaakin käyttää kun haluaa paljon nopeaa näkyvyyttä.

Jos kuitenkin haluat pidempiaikaista hyötyä, niin blogien kautta tavoitat hakukoneet ja ihmiset päätyvät sivuillesi mahdollisesti vielä vuosienkin päästä. Hyöty on näin huomattavasti pidempi.

Facebook

Facebook kiinnostaa yrityksiä vaikuttajamarkkinoinnissa selvästi vähemmän kuin ennen. Tämä on harmi, sillä Facebook tavoittaa yhä edelleen hurjasti ihmisiä. Lisäksi Facebookissa on mahdollisuus lisätä julkaisuun suora linkki, mitä muissa sosiaalisen median kanavien uutisvirrassa ei ole, eikä Facebookissa voi ostaa seuraajia. Esimerkiksi meidän Poikien Äidit yhteisössä yksi julkaisu Facebookissa tavoittaa aina vähintään 40 000 ihmistä, enintään 600 000. Eikä mitä vain ihmisiä, vaan kohdennetusti niitä perheellisiä naisia.

Instagram

Instagram on tällä hetkellä erityisen suosittu markkinointikanava. Sen miinuspuolena on ostetut seuraajat, tykkäykset ja kommentit. Myös erilaiset boostausryhmät vääristävät lukuja. Hyvin harva Instagramtili on aitoja seuraajia täynnä, ostettuja seuraajia voi olla hyvin vaikea tunnistaa. Meidän @poikienaidit_offcial tilimme on tällainen harvinainen poikkeus missä jokainen seuraaja on aito. Kun tilin tykkäykset ovat aitoja, ne tippuvat pikkuhiljaa kuvien alle, eikä napsahda 10 minuutissa yllättäen ja pysähdy siihen.

Instagramissa on tärkeä seurata vaikuttajan seuraajien ikä, sukupuoli ja sijainti jakaumaa. Miksi mainostaisit kotimaista tuotettasi vaikuttajan tilillä, jonka seuraajat ovat ulkomailta, tai ovat esimerkiksi puoliksi miehiä, vaikka tavoittelet vain naisia? Poikien Äidit kanavan seuraajat ovat 99% naisia Suomesta. Yksi feed julkaisu tavoittaa vähintään 20 000 ihmistä, enintään 350 000.

@poikienaidit_official

Miksi… MIKSI???? ??? Onko muilla äideillä samaa vikaa? #poikienäidit #momlife #momsoftiktok

♬ original sound – Ian Asher

TikTok

TikTok on hurjan hauska paikka näkyä. Sen hienous piilee siinä, että julkaisut tavoittavat hurjasti väkeä ja kaupallisetkin yhteistyöt voivat olla tosi hauskoja. Miinuksena se, että tavoitetusta yleisöstä suurin osa on alaikäisiä ja monella vaikuttajalla on myös paljon ulkomaalaisia seuraajia. Myös TikTokkiin voi ostaa seuraajia ja sitä näkee siellä yllättävän paljon. Jälleen kerran meidän tilimme @poikienaidit_official on onnistunut haalimaan täysin kotimaisen yleisön ja kaikki seuraajat aidosti. Yksi julkaisu tavoittaa 20 000-1 000 000 ihmistä.

Blogit ja artikkelit

Suosittelemme ehdottomasti vaikuttajamarkkinoinnissa hyödyntämään blogikirjoituksia. Tämä siksi, että mainos jää elämään pidemmäksikin aikaa hakukoneiden myötä. Julkaisu antaa lukijalleen paljon enemmän kuin lyhyt somejulkaisu, siinä voi kertoa kattavasti tuotteesta ja kuvia voi olla paljonkin. Kannattaa valita yhteistyöhön blogi, jolla on paljon lukijoita ja tasainen päivitystahti. Poikien Äidit blogit ja artikkelit löytyvät hakukoneista ja antavat yritykselle pitkäkestoista näkyvyyttä. Meidän kirjoitukset tavoittavat perheelliset naiset 25-45 vuotta Suomesta.

mediaskortti

Ota yhteyttä: jonna@poikienaidit.fi, sarianna@poikienaidit.fi

Vastaa